Saturday, September 17, 2011

ENTRI KHAS UTK SANG PUTERI KASIH :)

Emmm ada seorang teman alam maya saya, puteri kasih tak chat. Dia demam dan mengalami batuk2 serta selsema so sy wat entri ni khas untuk dia. 
untuk sang puteri kasih boleh try madu lebah. Cara guna untuk batuk, MADU + LIMAU NIPIS (DIPERAH). Untuk maklumat lanjut berkaitan madu lebah, cara gunakan untuk pelbagai penyakit, fungsi dan cara mendapatkannya boleh jengok dekat BIZ MADU.
selain tu saya mengamalkan pengunaan satu produk iatu Cell Booster Spray Energy.  
Sebenarnya produk ni kwn huby yang kenalkan, bukan apa sbb sy ni cm2 penyakit ada heheheh. Maklumlah mcm2 benda tak makan hehehhehe pastu kerja mmg tak ingt dunia kdg2 lupa nak makan heheheh. Yang paling menakjubkan sy ni ada tonsil tp sekarang ni selepas guna produk ni sy dah tak kena tonsil lg. klu tak dulu penat sikit jer kerja mesti demam urat n kene demam disbbkan Tonsil sy ni. sekarang ni ok la sikit cos sbnarnya sy ni dah di syorkan buat pembedahan heheheh takut punya pasal simpan la penyakit tu heheheh. Ni adalah serba sedikit mengenai produk yg sy guna. Ini 


Adalah formula gabungan antara alam, sains dan Islam. Garam kristal yang digunakan adalah dari garam kristal ( Original Himalayan Crystal Salt ). Yang sudah berusia ribuan juta tahun dan di import melalui Kementerian Kesihatan dan Makanan Pakistan.
Kajian selama 5 tahun dibuat oleh 2 Professor seorang dari German MR Peter Ferreira iaitu Pengarah Institute For Biophysical Research yang mewakili negara German yang mewakili negara German, Switzerland, Austria dan Amerika Syarikat. Dan Dr. Med Barbara Hendel dari Amerika yang membuat kajian khusus tentang air dan garam kristal.
( Rujukan : Salt & Water The Essence Of Life).
Hasil Kajian mendapati bahawa Garam Kristal Asli yang dilarutkan dalam air yang bermutu dan tinggi phnya akan menghasilkan 1001 PENAWAR (Booster) untuk membantu menyembuhkan pelbagai penyakit berpunca dari masalah penghadzaman(digestion).
Semasa perang Dunia Kedua, Garam Kristal ini dianggap seperti Emas Putih.

Didalam Islam pengambilan Garam (Kristal bukan garam laut, kerana garam laut tinggi Sodium dan Nitrium) sebelum dan selepas makan amat digalakkan oleh Rasulullah saw seperti dialog antara Saidina Ali dengan Rasulullah saw:

Ya Rasulullah, bagaimana saya dapat menjaga kesihatan saya..?
Pertama : Makanlah sedikit Garam (Kristal) sebelum kamu makan, kerana ia boleh menyembuhkan 60 jenis penyakit yang sukar diubati.
Kedua : Buah Tamar (Tiap hari 7 biji)
Ketiga : Buah Kismis (Tiap hari 21 biji)
Keempat : Tamar Rutop. ( Memulihkan tenaga)
Kelima : Jangan banyak hutang.


Ujian telah dibuat keatas ribuan pengguna sejak tahun 1996 terbukti larutan kristal ini amat berkesan.
Bagi meningkatkan keberkesanannya membantu merawat dan menyihatkan kesihatan manusia serta kehidupan, kaedah Islam diperkenalkan dengan memasukkan bacaan ayat-ayat suci (syifa), selawat, doa dan solat hajat kedalam ketulan Kristal (dalam hukum fizik dipanggil pemindahan tenaga ).

Ketulan Kristal ini kemudian dilarutkan dalam air Zam Zam 100% (kehebatan air Zam Zam tidak dapat dinafikan lagi seperti sabda Rasulullah yang bermaksud. “Sebaik baik air atas muka bumi adalah air Zam Zam, ianya mengenyangkan dan menyembuhkan penyakit” - dari Sahih Al Bukhari dan Muslim).

Dengan gabungan 3 kaedah ini kita berusaha dan mencuba meningkatkan tahap kesihatan. Produk ini hanyalah satu Peantara namun yang Maha Mengetahui hanyalah ALLAH S.W.T tp tak salah jika kita berusaha utk diri sendiri InsyaAllah segalanya dengan izin ALLAH S.W.T.


4 comments:

puteri kasih said...

thanks dear...terharu puteri :)

nanti puteri cuba petua ni yer

zuhanif said...

no hal hehehh ada ilmu kita kongsi :P

Cr. Siti Hazreen Shahrom said...

kalau batuk, guna madu+air suam+lemon pun ok...
point yang kelima-jangan banyak hutang tu aku setuju:)

zuhanif said...

heheheh reen mis u much la :P lama tak dengar kabar.