Friday, October 14, 2011

DRAMA TAHAJJUD CINTA EPISOD AKHIR!



Drama Tahajjud Cinta Slot Zehra TV3 malam ini episod akhir, drama ini menggantikan drama keranamu Laila dan Drama Tahajjud Cinta Slot Zehra TV3 ni lebih kurang jadi fenomena macam Nur Kasih rasanya.
Why? Ok, tengok saja barisan pelakon Drama Tahajjud Cinta ni. Ada Fazura, Fouziah Gous, Eman Manan, Remy Ishak, Shahz Jaszle, Tiz Zaqyah, Aaron Aziz, Tan Sri Datuk Dr. Jins Shamsudin(i like him) dan Neelofa dan ramai lagi pelakon hebat-hebat kot!!!

Soal pelakon-pelakon yang memegang watak alim dalam drama-drama ni, dan agak “terbuka” di luar tu, tak perlulah nak besar-besarkan sangat. Memang berdosa, tapi itu hal mereka dengan Allah. Siapa kita nak menjatuhkan hukum? yang penting ambil pengajaran dan hal-hal positif dalam drama ni dijadikan tauladan sebab pastinya tu adalah tujuan sebenar pengarah drama ni buat cerita ni.
Jadi jangan cari dosa free dengan menghina orang hahahaha!!! Jomlah, kongsi  Sinopsis Drama Tahajjud Cinta. Jangan lupa malam ni episod akhir ok. Selamat menonton!!!







SINOPSIS TAHAJUD CINTA
Cerita bermula dengan kisah mengenai sahabat iaitu Citra Maisarah (lakonan Fazura), Seri (Fouziah Gous) tidak dapat lari dari cinta dan kasih sayang. Citra telah jatuh cinta dengan Azihan (lakonan Shah Jazle) seorang lelaki yang sangat berpegang teguh kepada agama. Emelda (kakak kepada Citra ) ada masalah dengan teman lelakinya dan dia sangat lemah untuk mengahadapi masalah dalam percintaan.
Citra dan Seri pulang ke Malaysia dan Citra berjanji kepda dirinya untuk membela hak hak kaum wanita dari ditindas kaum lelaki. Citra ingin membukti jugak kepada keluarganya yang dia akan berjuang demi hak kaum wanita yang tertindas di zaman sekarang ni. Citra jugak ingin memperjuangkan hak kakaknya yang ditindas oleh abang iparnya.
Manakala Seri yang telah jatuh cinta buat pertama kali tapi entah macam mana dan dia telah berkorban untuk berkahwin dan menjadi isteri keempat kepada seorang ustaz. Ustaz ni pulak bapa kepada Solahudin (Remy).
Dapatkah Citra dan Solahudin, menyelamatkan Seri ( Fouziah Gous) dari menjadi isteri keempat. Solahudin tidak mahu menjadi anak derhaka. Sampai bila Solahudin sanggup melihat ayahnya hidup dlm kemungkaran, menggunakan agama untuk kepentingan nafsu.

cantiknya wanita berhijab bergini

2 comments:

ChocStrawberries said...

tak penah tgk pon cite nie.. xmnt la..

zuhanif said...

hehehh sy pun kurang berminat tgk cita melayu ni. tp klu sy tgk tu huby sy tau la cerita tu mmg ok hehehh. banyak pengajaran and sy mengkaji psikologi masyarakat dan kdg2 menjadi hujah sy masa membuat ceramah heheheh