Salam satu Malaysia emmmm rasanya lama dah tak menulis dekat blog ni hehehhe perasaan baru dengan kerja baru memang memenatkan huhuu sejak daftar diri 16/08/2010 di AADK Pontian ni rutin harian yang dekat 2 tahun lebih aku tingalkan aku kena mula semula dr A huhuhuhu Plz ZU take the responsibility huhuhuu bangun pg 4.30 pg (kebetulan bulan puasa) masak utk huby sahur lepas sahur tolong huby buat kuih lopis heheheh (cuba2 buat org ramai suke pulak) em 6.00 pg mandi n subuh 6.30 kuar rumah drive sendiri (kdg2 huby hantar ~ syg huby tp kesian) dlm pukul 7.15 pg sampai pulai guma ketua daerah (kak yus) tukar drive kereta (hehehh cos sy tak de lesen lg) emmm sampai pontian sebelum pukul 8.00 wlpun masuk kerja 8.30 sebenarnya heheheh dah lama tak menguruskan kes2 kaunseling ni. rindu pulak heheheh emmm masa mula2 aku pertikaikan kenapa dpt pontian jauh dr rumah hhuhu klu dpt jb blh saing dgn jiran. tp banyak hikmahnya yg pasti pontian bes n aku blh la tlg2 huby menambah pendapatan kuarga yg dah banyak huby aku korbankan utk aku semata2 menurut kemahuan aku nak buka biz dulu. huby banyak berkorban so huby ayg akan buat sehabis baik heheheh. emmm KAUNSELOR/PEGAWAI PSIKOLOGI banyak tugasan yg perlu dilaksanakan bergiat semula dengan masalah penagihan dadah ni membuka kembali padangan aku ttg dunia dan kenyataan. Aku terpilih dan ditakdirkan Allah S.W.T membantu anak2 bangsa yang kecundang dengan jiwa n nafsu dan aku akan cuba buat sehabis baik. setakat ni semangat aku berkobar2 menjayakan tugas. biarlah apa kata org yang penting niat aku ikhlas n hanya aku n Allah S.W.T sahaja tahu perhitungannya. Moga2 segalanya berjalan lancar, dilindungi dan dirahmati dalam melakukan tugas harian AMIN! emmmm jiwa aku sentiasa sayu memikirkan keikhlasan suami hidup bersama aku yg banyak ragam dan kerenah. semoga jodoh kami berkekalan hingga ke pintu syurga AMIN! saya Zuraidah binti daud sesungguhnya menyayangi suami saya Mohd Hanif bin nawawi sepenuh jiwa n raga.
Friday, August 27, 2010
Sunday, August 22, 2010
jalan-jalan part 2
Huhuhuhu lama rasanya tak menulis tak berkesempatan rasanya sejal akau mulakan kerja baru aku sebagai pegawai psikologi dekat Pusat Khidmat AADK Pontian ni Post jawatan baru dlm AADK huhuhu masih dlm ujikaji. Tp mmg penat huhuhuu kdg2 2,3 org menunggu utk di kaunselingkan tp kdg2 tak de org pun huhuhuh. mula2 kekok juga cos dah lama tak buat sesi tp lama2 ok dah heheeh dah ada dlm jiwa kononnya heheheh. emmm sambungan dr jalan2 aku dulu so dr batu pahat aku terus ke kuala lumpur huby nak ambik helmet yg dia nak beli dr org dlm Mudah.Com hehehhe ( promot mudah la pulak) btw mmg ok la brg2 dlm mudah tu aku selalu gak dapatkan barang2 dlm mudah. harga kdg2 bes2 gak hehehe ni ha helmet yg huby kecek2 kat aku utk scrambler baru dia nanti.
cantik ker? heheheh
lemas rasanya pakai cm ni heheheh
btw klu huby i pakai cm macho jer heheheh. so dah puas ati dia kami tgu kwn aku sebenarnya nak jumpa ckp 30minit tp lambat mak oiii heheheh so tak de pilihan lain terpaksa gerak jugak la huhuhuu sampai dkt teluk intan perak lebih kurang pukul 4.30 ptg tak sempat la nak jumpa kwn laki aku ptg tu jd kami kn tugu sorg perempuan yg kwn dia pangil anisa cina huhuhuhu cal2 anisa cina tak angkat aku dah panas ati tibe2 ternampak benda ni heheheh
hehehhe sejuk hati ckit bila dapat mkn hehehh
so dalam pukul 5.50ptg br la anisa cina tu dtg dia mintak maaf cos dia tertido. hadoiii la huhuhuhu tp bila tgk homesty yg mereka tempah utk kami heheheh sejuk ati mmg bes ala2 jawa gitu. tak banyak gambr yg aku ambik cos lupe heheheh tpt tu TNT homestay namanya tenang n selesa bes sgt2 heheheh so yg lain akan disambung pd post akan dtg :P
TNT homesty in teluk intan
Tuesday, August 3, 2010
Jalan-Jalan n cerita di sebaliknya part 1
Huhuhuhu penat baru balik dari jelajah 1 Malaysia (hehhehe tak semua pun sbnrnya) emmmm banyaknya kerja tertangguh huhuhu btw bes la jalan2 ni lg pun aku dah lama tak g jalan2 ngan huby heheheh byk sangat cita2 lucu hahahah. first sekali heheheh dah sibuk2 kat cni nak gerak dah Si Belang kucing kesayangan aku ni sakit pulak nak tinggal sesaji tu kesian jd bawak la g klinik dulu huhuhuu belan mmg manja n baik. rupanya kaki belang kene gigit dek kucing lain patut pun bengkak. kami takut jer kaki dia tu patah huhuhuhu so tunggu dr buat pembedahan kecil keluarkan nanah n bg suntikan deman cos dr cek2 temperature 40c huhuhuhu belang mmg kuat klu kucing lain tu dah nama demam panas huhuhu so kn bawa belang jalan2 la.
ni budak belang yg nakal tp manja tido mesti nak beluk2 n nyelit2 heheheh
ni bekas pembedahan kecil keluarkan nanah heheheh bulu kene cukur seminggu 2 baru tumbuh semula
ni ubat demam n antibiotik sehari 2 kali pg n petang.
ni ubat mmg power ni ubat penyembuh n elak jangkitan dr gigitan sekali sehari ikut selang masa yg ditetapkan cos ubat ni klu tak bg tak blh baik n maybe dr kuman luka tu blh develop kuman utk leukemia utk kucing or AIDS kucing huhuhuhu tp klu terlebih makan or makan tak ikut selang yang ditetapkan blh merosakkan fungsi2 dalaman haiwan mcm hati, paru2 n lain2 huhuhuhu
Emmm tak bawak belang jalan jauh pun tingal dia kat kg Batu Pahat suruh abg jaga huhuhuhu blh pulak dia lari nasib baik pandai balik guma semula heheheh btw Belang mama n papa love u :P Belang baik selalu teman mama tido bila papa kerja or out station :P hope rezeki panjang la bela belang ni. k ntt sambung lg cita kat kg Batu Pahat n yg lain2 di post akan dtg k nak masak2 n rest jap huhuhuhu Isteri Mithali :P
Saturday, July 31, 2010
rindu menulis :P
Emmmm lama benor rasanya tak menyingkap blog sendiri hehehe. bz sangat ngan uruskan rumah baru, ngan biz lama n baru ngan program2 huhuhu tak campur lagi ngan hal keluarga huhuhuu. Atuk2 heheheh atuk mmg buat lawak spatik la heheheh. Emmm nak uruskan program teknik2 menjawab soalan utk budak2 sekolah nak uruskan reunion sendiri n nak uruskan reunion org heheheh tp nak menaip gak cos rindu kat blok aku yg cantik ni :P
hehheh puji blog sendiri nak tgu org puji tak dapat heheheh
btw td tgk rancangan "Apa kata Wanita" rupanya macam2 blh dikatakan yer heheh emmm dah lama dah aku ni jalankan bis yg ada premis now nak pindahkan kedai aku biar dekat ckit ngan rumah emmm lgpun tapak baru cm aktif ckit perkembangan. Emmm ingat2 nak rangka program ngan Jabatan Pembangunan Wanita JB la bukan per ramai sangat kwn2 JPW aku ni buta IT huhuhuhu. Emmm akak difikirkan nanti.
btw aku pun tak tau la huhuhuhu dah setahun aku kerja sendiri masa ikut flaksibel sendiri huuhuhu br2 ni dapat tawaran keje ngan gov nak kene kerja masuk opis balik 8-5 huhuhuhu blh ker aku buat ni dah 2 tahun lebih tinggal kerja2 pejabat ni huhuhuhu last kerja pejabat yg btl2 nagan UMT la huhuhuhu Ya Allah Ya Tuhanku kuatkan lah semangat ku ini. Emmm aku kembali berbakti kepada masyarakat yang memegang besar peranan tu huhuhuhu. Apa-apa pun aku nak g bercuti dulu sebelum masuk bulan puasa, raya n yg plg penting masuk waktu aku mengulangi rutin harian isnin - kamis, 8pg-5ptg tu pun klu sabtu ahad tak de program blhlah rehat huhuhuu. biz aku ok dah cos aku ada pekerja yg blh diharapkan tp huhuhuhu pekerja dah nak kawin n dah nak pindah kelantan huhuhuhu mana nak cr pekerja yg bagus cm dia tu huhuhuhu 2 kali aku dpt pekerja tak betul dah dpt yg ke 3 ni tak panjang rezeki huhuhuhu.
ehhh huhuhuhu tak sedar banyak dah aku tulis ni heheheh tu la lama dah tak menaip sekali taip tak nak berhenti heheheh. Ok jap lg huby dah nak balik so kn cantik2 n siapkan makanan dia cos arini trip kami Jb - Batu Pahat - Muar - K.L - Perak - Bukit Serampang - Jb semula. semoga segalanya selamat n dilindungi serta diberkaiti ALLAH S.W.T. Senyum seikhlas perjuangan mu :P
Tuesday, July 27, 2010
Reunion PEKA Kali Pertama
Emmm utk kemudahan rakan2 sy upload sikit gambar2 gorek bay ni yer. Gorek Bay terletak di Kampung Tanjung Resang iaitu kira-kira 22 km dari Bandar Mersing. Kalau dari Johor Bahru dengan menaiki bas atau kereta, perjalanan sejauh 3 jam perlu dilalui manakala dari Kuala Lumpur masa yang diperlukan kira-kira 5 jam perjalanan. Pemandangan yang indah dan mendamaikan dapat disaksikan sepanjang perjalanan menuju ke Gorek Bay. Bagi yang gemarkan kehijauan dan keindahan pantai, Gorek Bay adalah destinasi yang paling sesuai untuk dilawati dan diterokai.
Gorek Bay mempunyai 22 buah chalet yang berhawa dingin dan kesemua chalet tersebut dilengkapi dengan bilik airnya yang tersendiri. Pengunjung mempunyai pilihan sama ada untuk mendiami chalet yang berkatil kelamin atau berkatil bujang. Setiap chalet dihadkan kepada 4 orang satu chalet.
Gorek Bay mempunyai 22 buah chalet yang berhawa dingin dan kesemua chalet tersebut dilengkapi dengan bilik airnya yang tersendiri. Pengunjung mempunyai pilihan sama ada untuk mendiami chalet yang berkatil kelamin atau berkatil bujang. Setiap chalet dihadkan kepada 4 orang satu chalet.
ni pemandangan pantai tersorok dia.
ni pantai dia
yg ni chalet dia.
ok ada apa2 soalan blh lah ajukan pd sy yer. yg menguruskan reunion special utk kwn2 ni :P atas permintaan ramai.
Subscribe to:
Posts (Atom)






