Wednesday, November 24, 2010

RINDU KAT BLOG

Huhuhuhu rindunya kita kat blog kita ni dah bersawang dah cos dah lama tak update huhuhuhuhu cam pungguk rindukan bulan huhuhu btw emmm banyak sangt nak cerita sampai tak tau mana satu nak cerita ni huhuhuhu emmmm esok adalah sehari dalam sejarah hidup ku heheheh n esok gak nak wat sesuatu ujian harap2 memberi hasil yang positif la hehehehh. ape2 pun ku berserah pd yang Maha ESA.


Thursday, September 30, 2010

DAIRI SEORANG ISTERI

Huhuhu baru nak menyesuaikan diri sepenuhnya, nak selaraskan kerjaya, kehidupan n tangungjawab dah dapat berita br. Emmm tak pasti nak ckp ianya menyenangkan or memeningkan huhuhuhu. Em hari ni baru teratur semuanya bangun seawal 5 pg masakkan lauk tengahari untuk huby n buat sarapan pg. Huhuhuhu dah dekat sebulan lebih br blh menyesuaikan diri klu tak kesian tgk huby agak2 tak sempat masak alamatnya makan sadin or megi jer la huby huhuhu. tp aku nak tergelak tgk goreng pisang aku ari ni naper agaknya pisang2 tu bogel ya heheheh. emmm dia punya tepung terlucut dr pisang hhuhuhuh. tp tak per la dah ckp ngan huby pisang goreng tu bogel heheheh tp ada yg ok la. huby kate tak per nanti dia makan heheheh. emmm ari ni masak tomyam utk huby. emmm tak per la selagi ada masa aku akan ikut rutin harianku ni. bukan apa, br semalam huby dpt berita tpt kerjanya nak tukar sistem so besar kemungkinan, huby kn pindah huhuhu mcm2 huhuhu br nak setup biz baru dkt2 sana huhuhu kn hold dulu la huhuhuhuhu btw harap2 semua akan ok n teratur secara semula jd semula. i mis my live befor those thing happen huhuhuhu "B" i alwyz love u "B" no matter happen u alwyz in my heart. I drop a tear in the ocean, that day u find it's the day i will stop missing n loving u hanif.




Sunday, September 19, 2010

Entri khas buat suami tersayang~Mohd Hanif Bin Nawawi~

19 September 2010 bday huby tersayang huhuhu "B" sori tahun ni tak sempat buat sesuatu yg special cos bz huhuhu btw "B" i nak u tahu i sangat2 syg dkt u. "B" u la suami i dunia akhirat InsyaAllah segalanya dgn Izin Allah. So i dedicate entri khas ni utk u "B" n i mean it setiap ayat-ayat dlm lirik ayat-ayat cinta ni. I hope kebahagiaan itu milik kita bersama "B" sampai kesyurga nanti. semoga dilindungi dah diberkait serta dimurahkan rezeki oleh Allah S.W.T amin. Thanks 4 being my huby n layan i bagaikan puteri selama ni tq "B" love u very much ~AYANG~

desir pasir di padang tandus
segersang pemikiran hati
terkisah ku di antara cinta yang rumit
bila keyakinanku datang
kasih bukan sekadar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan
reff:
maafkan bila ku tak sempurna
cinta ini tak mungkin ku cegah
ayat-ayat cinta bercerita
cintaku padamu
bila bahagia mulai menyentuh
seakan ku bisa hidup lebih lama
namun harus ku tinggalkan cinta
ketika ku bersujud
bila keyakinanku datang
kasih bukan sekedar cinta
pengorbanan cinta yang agung
ku pertaruhkan
repeat reff
ketika ku bersujud








Wednesday, September 15, 2010

EMMM TAK TAU DAH NAK BUAT APA!

Emmmm smlm dpt pangilan tel waktu kerja. tak terduga dgn apa yg bakal didengar n bakal dihadapi. Penat la asyik nak menjaga hati org, hati kita sapa nak jaga? org semau ingat kita ni hidup senang jer agaknya sekarang ni. tah apa2 tah. malas nak layan blh tak? cara cakap mcm besar sangat jer apa yang telah dibuat dalam hidup seseorang tu tp sebaliknya. kenapa tak pernah nak memahami? ingin sekali aku melarikan diri dan menjalani kehidupan sendiri menyelesaikan masalah sendiri yg bertimpa2 ni tak siapa pulak nak ambik tahu. Menyampah sgttttttt....... selama ni apa jer yg dilakukan utk kebaikkan? sampai segelintir org mengatakan "selama ni, tak pernah pun dia campakkan perbelanjaan membesarkan, dah besar nak diambil pula." emmm segala apa yang terjadi sekarang ni semuanya berpunca dari diri dia sendiri. dia yang menjadikan antara darah daging bertengkar, dia yang mengajar semuanya jd bergini. dia yang melarikan diri dan lari dari tanggungjawab. aku mmg dah malas nak layan semuanya lantak la apa nak jd. ikutkan hati klu diberikan pilihan aku nak pilih sendiri kehidupan aku. tp aku tau apa yang telah DIA tentukan ada hikmahnya. Apa yang penting sekarang ni syurga aku di bawah tapak kaki suami. Ya Allah Ya Tuhan ku, KAU kuatkan la semangat aku menghadapi semuanya dan segala apa yang bakal atau akan aku lalui nanti. semoga segalanya membawa kesedaran dalam diri semua org dah semoga segalanya bakal dibuka olehNYA. Aku insan yang lemah. Wahai hati bersabarlah, kuatlah dikau menghadapi segalanya.


Tuesday, September 14, 2010

DAH MULA KERJA

emmmm cm payah jer nak bangun ari ni huhuhuhuhu masa bulan puasa lepas sahur aku sibuk2kan diri sampai subuh n terus siap2 g kerja huhuhuhu ni bangun subuh aku sempat tido semula sementara tu huuhuhu padahnya nak bangun balik mcm tak boleh buka mata dah huhuhuhu rasa cm nak sambung cuti lg huhuhuhu. tup tap tup tap bangun gak n aku sampai opis kul 8.05 a.m huhuhuhu bercinta beb nak g kerja sebab huby aku cuti lagi huhuhuhuhu nyampah betul la huhuhuhuhuh. Emmm btw aku sendiri tak tau la naper ek raya tahun ni aku tak gembira sangat cm tahun2 sebelumnya huhuhuhu cm penat pun ada. mcm terkejar2 pun ada huhuhuhu. apa2 pun moga Allah melindungi aku dan keluarga dari bala bencana dan dimurahkan rezeki huhuhuhuhu AMIN! raya pertama tahun ni dekat kg huby sempang lima. pg2 raya hujan lebat sangat. Pas huby balik solat raya 8 buah kereta sampai beraya kat rumah huhuhuhu anak2 mak long huby, penuh rumah. tu pun katanya 3 kete tak cuti raya tahun ni huhuhuhuhu. emmm raya ke 3 odw balik kg aku kat Muar singgah reunion sekolah aku emmm bes gak la tp tak ramai dtg cm thn2 lepas mrk kata cos aku br tahun ni dpt join reunion ni walaupun reunion tahun ni adalah reunion kali ke 7 hehhehe hampeh aku kn. Emmm bes gak jumpa kwn2 lama. so dari citu aku terus balik rumah kat muar tp cm tak berapa nak rasa raya cos ada saudara kami meninggal dunia pd raya kedua. lg pun mak aku tak berapa sihat kaki bengkak n tangan kebas2(kesan dr penyakit buah pinggang) so petang br bawak dia jalan2 raya. tu pun ikut rumah sapa yg mak nak pergi. so mlm tu terus balik jb wlpun aku rasa ada hati2 yg tidak senang aku pulang muar sekejap  sahaja. nak buat mcm mana dah kene kerja huhuhuhuhu sori la tu all yg tak senang hati asalkan mak aku paham huhuhuhu mak ada cuti anakmu pasti akan balik lg huhuhuhu.