Wednesday, December 8, 2010

DEAR HUBY :)

ARI NI DAH START KURSUS HUHUHU TINGAL HUBY KAT GUMA BTW HUBY KATE NAK IKUT HANTAR. EM LAMA DAH TAK DOK BERJAUHAN NGAN HUBY LAMA2 HUHUHU ARI ISNIN PUN STAY TIDO OPIS 1 HARI HUBY DAH TANYA BILA NAK BALIK HEHEHEH CYAN HUBY SELALU DITINGALKAN ISTERI COS ISTERI AKTIF N SIBUK SANGAT. EM SEMALAM DAH BELANJA2 BARANG MAKAN BELIKAN NUGET N AYAM GORENG SEGERA UTK HUBY MAKAN SEMENTARA ISTERI TERCINTA DIA NI G KURSUS. CYAN LAK TGK HEHEHEH. BTW HUBY I ALSO WILL MIS U MUCH HUHUHUHU. LOVE U HUBY :p



Sunday, December 5, 2010

KEINDAHAN ALAM

Sungguh indah ciptaan Allah utk tatapan dan renungan manusia sebenarnya gambar ni n kejadian ni dah lama tp tak la selama yg tercatat dekat gambar tu hehehh sebenarnya aku lupa nak set up tarikh tu betul2 benda ni belaku dalam bulan puasa tak salah aku la. Aku dr sehari ke sehari nak upload gambar tak berkesempatan hehhehe ni br berkesempatan untuk dikongsikan bersama emmm pertama kali dalam sejarah hidup aku dapat melihat proses bunga berkembang kagum aku, dapat tgk bunga pokok naga kembang cantik sangat tp kan bila aku nak cium bunga tu kakak ipar aku marah tp aku dah cium pun heheheh wangi sangat dan tersangat wangi (ha sampai rosak bahasa melayu aku nak ungkapkannya) hehhehehe.ni shot yang aku n anak saudara aku nani dapat tangkap. aku mcm org jakun masa tu so teruja sampai lupa nak buat video jd aku tak dapat berkongsi la proses tu dengan kamu semua hehhehe just gambar2 ni jer yang sempat


masa ni baru kembang ckit. mula2 dia kuncup macam yg sebelah dia tu


pastu ni dah kembang lagi n lg kembang


last sekali dia kembang dengan sempurna mcm ni em dr jam 12.30 mlm la lebih kurang sampai lah pukul 1.27 tu br kembang dgn sempurna.


Subhan'allah (سبحان الله) (Glory be to Allah) terima kasih kerana memberi hambamu peluang melihat kebesaranmu 

so huby aku dah ambil benih pokok naga ni taman dkt belakang rumah aku. skrg ni baru bercambah so kalau ada rezeki aku buat rakaman k tp blh ker huhuhuhu suasana belakang guma aku ni menakutkan bila malam tak mcm dkt kampun batu pahat tu huhuhuhuhu klu huby rajin la layan kerenah aku n temankan aku blh la heheheh. td br jer aku minta mr huby tlg aku set up kan edible garden aku utk dekat belakang rumah n nak buat taman kecil depan guma huhuhu huby ckp klu rajin ntt dia tolong huhuhu. okla petang ni mr huby rancang nak g PC Fair kat danga ct mall heheheh.

Friday, December 3, 2010

MUSIM WAYANG!

Emmmm baru2 ni dapat tiket wayang free dr member yg kerja AKPK 1 tiket utk 2 org n kami dpt 2 tiket. Emmm 1 tiket dah sah-sah la aku n huby punya n 1 tiket lg ayong yuslina n bro rony hehehhe btw depa semua mmg bes hehheheh aku n huby biasalah tgk wayang kn fokus cos menghayati la konon heheheh. kami tg cerita SKYLINE bes gak cuma penghujung pada aku penghujungnya tak sampai hujung heheheh maybe pengarah dia nak buat siri yang ke dua agaknya. ceritanya lebih kurang mcm ni la hheheheh


Film Skyline yang ditulis oleh Joshua Cordes dan Liam O'Donnell berkisar tentang infasi mahluk asing ke bumi. Sebuah idea yang klasik, namun sekali lagi film yang diarahkan oleh duet bersaudara Colin Strause dan Greg Strause sangat layak untuk disaksikan.

Dalam Film SKYLINE, Cerita bermula saat Jarrod (Eric Balfour) dan kekasinya Elaine (Scottie Thompson) datang ke Los Angeles untuk menghadiri pesta ulang tahun sahabatnya, Terry (Donald Faison). Sebuah cahaya aneh menghampiri apartemen milik Terry. Cahaya berwarna biru yang mampu menarik perhatian siapapun yang menatapnya untuk mengikuti arah sinar itu. Cahaya menyilaukan mata dan mampu mengangkat mereka yang menantangnya ke udara dan menghilang tanpa jejak. 

Jarrod yang sempat menatap cahaya itu nyaris saja terbawa jika tidak segera ditolong oleh Terry. Keanehan di seluruh tubuh Jarrod segera timbul setelah kejadian itu. Satu persatu penduduk kota Los Angeles dihisap oleh cahaya yang ternyata berasal dari sebuah kapal induk besar milik mahluk tak dikenal. Kapal induk itu juga mengeluarkan pesawat tempur dan mahluk aneh yang bertugas menculik satu per satu korbannya.

Kekuatan dari Skyline adalah efek yang ditampilkan, Joshua Cordes dan Strause bersaudara adalah salah satu animator ulung di Hollywood. ketiganya pernah bekerjasama menangani animasi dalam film Avatar dan 2012, dua film yang tidak perlu ragukan lagi kualiti animasinya. Ditambah ledakan-ledakan besar yang menegangkan dan aksi perlawanan dari angkatan udara Amerika Serikat terhadap makhluk-makhluk tersebut. 
 so far kami akan tgu sambungan cerita ni yg last yang paling bes adalah jarrod walaupun dah jd makhluk yg hodoh ttp sayang n selamatkan kekasihnya kerana kekasihnya mengandungkan zuriat mereka huhuhu.


so semalam balik kerja huby ambil terus gi Jusco ambil hadiah hari jadi heheheh n beberapa keping majalah. balik tu singgah warung 'Pak beb' beli satih rupanya pak beb dah tak keje ctu lg. balik guma siap2 terus ke city square beli tiket wayang filem 'NYANGKUNG' heheheheh ceritanya mmg bes mula2 dah gelak sakan semua satu panggung. tiket pukul 10.35 mlm pun ramai lg heheheh.

So 'Ngangkung’ adalah satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya. Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ dan aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing.Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung.
Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan. Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. hehehe mmg wajib tonton cerita ni heheheh tag linenya Tok… Anak cucu mintak nombor ekor boleh? hehehhehe.

balik dari wayang terug g makan yong taufu kat lg pasir tempat biasa aku n huby lepak heheheh. emmm n yg paling seronok Nyangkung ni kuar masa bday aku heheheh.


Friday, November 26, 2010

WORK! WORK! WORK!


Emmmmm dah dok rehat 3 ari kat ruma nak kene keja sok mcm malas pulak heheheh jiran aku mcm dah tau jer ari kerja aku cuti sabtu n ahad keja pulak heheheh. nasib baik en huby kerja syif. sok n lusa en huby kerja pagi (7.00pg-3.00ptg) en huby br bg msg mengatakan dia cuti 4 ari huhuhuh nape la pengurusan dia ni tak bgtau awl2 blh la aku ni tukar cuti ikut huby huhuhuhu dah la nak mengabiskan waktu bersama-sama pun dah tak sempat skrg ni huhuhuhu masa berkualiti kami dah jarang nak jumpa huhuhuhu. 
emmmm ni kisah kerja pun satu ' zu jangan menaruh harapan sangat nanti kecewa' emmmm tah apa yg mereka fikirkan sampai blh buat keputusan mcm tu sekali ya huhuhu. tak perla lgpun bdk yang terlibat tu mmg degil. Btw hati sedikit berbunga cos anak didik sepanjang 5 bulan ni membuahkan hasil dan nampak perubahan walaupun sedikit namun tetap besar buat mereka.

mak ai huhuhuhu tibe2 teringat rupanya report bulanan aku tak siap lg heheheh hujung bln dah nak kena hantar negeri ni huhuhuhu nampak gaya kn buat jugak esok ni huhuhuh. aku ni kate nama jer cuti tp gasak buat kertas kerja dekat ruma ni cos semua program kn submit sebelum bln 12 huhuhuhu. harap2 semuanya ok2 belaka la huhuhuhu. emmm panjang pulak aku bercerita ari ni heheheh emmmm jap lg mr huby balik baju tak siap lipat lg heheheh bertimbun2 depan tv baik lipat skrg heheheh emmmm sedih tgk belang dia sakit lg muntah2 n tido jer huhuhuhu takpe la sok sambung lg nanti kisah belang.

Thursday, November 25, 2010


Hahhahahah happy bday to me emmmm dan tua rupanya aku ni heheheh. btw dikesempatan ni aku nak ucapkan bebanyak terima kasih pada kwn2 yg tak jemu2 wish bday n yang paling teristimewa untuk my huby Mohd Hanif mucuk. I alwyz love u so much wlpun tak dpt sambut meriah2 tak pe cos ayg paham abang bertugas berkhidmat utk negara. dan tak lupa paling istimewa utk ayong Yuslina tq very much kerana membuat diri ini rasa dihargai dan dimanjakan heheheheh n yg terpaling penting kwn karib dulu, kini dan selamanya Mis Nurul Fazlieana i love u all so much :P


emmm ada apa dgn angka heheheh jiwa mesti muda

so semoga semuanya berjalan dgn lancar dan diberkati AMIN!