Thursday, September 29, 2011

SAYA NAK JADI ISTERI SIDDIQIN WAHAI KEKASIH HATI!

ISTERI SIDDIQIN Isteri yang tidak akan meminta apa-apa dari suaminya sekalipun yang perlu (darurat). Apa yang disediakan suaminya, dia terima dengan penuh malu dan bersyukur. Kalau ada, adalah. Kalau tidak ada, dia bersabar. Tetapi meminta tidak sama sekali. Apatah lagi yang tidak perlu, kalau diberi pun dia menolak bahkan adakalanya yang perlu pun dia tolak dengan terbaik, dia lebih suka menolong suaminya. Itulah golongan yang bersifat orang yang Siddiqin. Golongan ini payah hendak dicari terutama di akhir zaman ini, macam hendak mencari belerang merah atau gagak putih.Ini adalah perempuan luar biasa.

2. ISTERI MUQARRABIN
Isteri yang tidak meminta dari suaminya kecuali yang perlu sahaja. Yang tidak perlu dia tidak akan memintanya bahkan kalau suaminya memberi yang tidak perlu dia tolak dengan baik. Tetaapi kalau yang diperlukan pun tidak ada, dia tetap sabar. Namaun dia tidak akan mendesak suaminya. Dia tetap bersabar dengan keadaan itu. Itulah golongan Muqarrabin. Golongan ini juga susah hendak dicari di zaman kebendaan ini, di zaman orang memburu dunia, di zaman orang memandang dunia adalah segala-galanya.

3. Isteri Solihin
Isteri yang meminta kepada suaminya yang perlu dan juga sekali-sekala meminta juga yang tidak perlu seperti ingin sedikit kehidupan yang selesa samada dari segi makan minum, tempat tinggal atau kenderaan. Namun kalau suaminya tidak memberi, dia tetap sabar dan tidak pula menjadi masalah. Itulah dia golongan orang yang soleh.

4. Isteri Fasik
Isteri yang selalu sahaja meminta-minta bukan sahaja yang perlu, yang tidak perlu pun dia suka meminta-minta juga. Kalau diberi pun tidak pernah puas-puas, tidak pernah rasa cukup, sudah mewah pun tidak rasa cukup. Kalau tidak diberi menjadi masalah, dia merungut-rungut, marah-marah, sakit hati, merajuk hingga menjadi masalah dalam rumah tangga. Inilah dia golongan yang fasik. Isteri ini selalu sahaja derhaka dengan suami, apatah lagi dengan Allah Azzawajal.

Sikap, tindakannya, percakapannya selalu sahaja menyusahkan suaminya, membuat suaminya selalu serba salah dibuatnya. Berbagai-bagai kehendak diberi, berbagai-bagai kemahuannya terpaksa ditunaikan. Adakala pakaian terpaksa ditukar sebulan atau dua bulan sekali, asyik pergi shopping sahaja. Namun demikian tidak juga puas dan tidak juga merasa cukup. Macam-macam yang dia hendak. Akhirnya krisis rumahtangga tidak pernah berhenti, sentiasa bergolak, sentiasa bergelombang macam air laut yang tidak pernah berhenti-henti daripada bergelombang dan bergelora. Lama-lama kelamaan bercerai juga. Kalau pun tidak bercerai kerana hendak menjaga air muka atau hendak menjaga nama baik atau tidak mahu anak porak peranda, tetapi apalah ertinya rumahtangga yang begitu rupa. Dimanalah keindahannya lagi. Apalah bahagianya kalau gelombang dan gelora krisis tidak pernah rehat dan tenang. Apalah akan jadi kepada anak-anak melihat ibu bapa sentiasa macam kucing dengan anjing.

Semoga Allah menyatukan hati-hati kita, menjadikan kita saling mencintai kerana Dia; sebagaimana dalam hadis yang diriwayatkan oleh Tirmidzi Rasululllah saw bersabda:
“Di sekitar Arsy ada menara-menara dari cahaya. Di dalamnya ada orang-orang yang pakaiannya dari cahaya dan wajah-wajah mereka bercahaya. Mereka bukan para nabi atau syuhada’. Para nabi dan syuhada’ iri kepada mereka. Ketika ditanya para shahabat, Rasulullah menjawab, “Mereka adalah orang-orang yang saling mencintai kerana Allah Subhanahu Wataala, saling bersahabat kerana Allah dan saling kunjung-megunjung kerana Allah Subhanahu Wataala.”

Saturday, September 24, 2011

HARI CUTI BERSAMA KELUARGA

HAIII SELAMAT PETANG KENG KAWAN. TAK DE BENDA NAK CAKAP CUMA MENGHABISKAN WAKTU YANG JARANG SANGAT NAK ADA NI BERSAMA KELUARGA. HEHHEHEH

Sunday, September 18, 2011

Tarikh Keramat Esok 19/9/2011


Emmm sbnarnya esok hari jadi Mr hubby hehehhe. Emmm pening mikirkan nak bg apa, nak buat per. Sy sukakan kejutan tp tak berapa nak terkejut la hehehehhe. Mr Hubby dah berumur 32 tahun sok hehehehh. Ingt nak g berkelah kat tanjung balau tp tak tahu la jd ke tak. aku dah aply cuti tp Mr huby kerja malam sok. Harap2 Mr Huby dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki hendaknya. Yg ptg hubby, ayang sentiasa sayang u sampai hujung nyawa :) InsyaAllah segalanya dengan izin Allah S.W.T AMIN!

Saturday, September 17, 2011

ENTRI KHAS UTK SANG PUTERI KASIH :)

Emmm ada seorang teman alam maya saya, puteri kasih tak chat. Dia demam dan mengalami batuk2 serta selsema so sy wat entri ni khas untuk dia. 
untuk sang puteri kasih boleh try madu lebah. Cara guna untuk batuk, MADU + LIMAU NIPIS (DIPERAH). Untuk maklumat lanjut berkaitan madu lebah, cara gunakan untuk pelbagai penyakit, fungsi dan cara mendapatkannya boleh jengok dekat BIZ MADU.

selain tu saya mengamalkan pengunaan satu produk iatu Cell Booster Spray Energy.  
Sebenarnya produk ni kwn huby yang kenalkan, bukan apa sbb sy ni cm2 penyakit ada heheheh. Maklumlah mcm2 benda tak makan hehehhehe pastu kerja mmg tak ingt dunia kdg2 lupa nak makan heheheh. Yang paling menakjubkan sy ni ada tonsil tp sekarang ni selepas guna produk ni sy dah tak kena tonsil lg. klu tak dulu penat sikit jer kerja mesti demam urat n kene demam disbbkan Tonsil sy ni. sekarang ni ok la sikit cos sbnarnya sy ni dah di syorkan buat pembedahan heheheh takut punya pasal simpan la penyakit tu heheheh. Ni adalah serba sedikit mengenai produk yg sy guna. Ini 


Adalah formula gabungan antara alam, sains dan Islam. Garam kristal yang digunakan adalah dari garam kristal ( Original Himalayan Crystal Salt ). Yang sudah berusia ribuan juta tahun dan di import melalui Kementerian Kesihatan dan Makanan Pakistan.
Kajian selama 5 tahun dibuat oleh 2 Professor seorang dari German MR Peter Ferreira iaitu Pengarah Institute For Biophysical Research yang mewakili negara German yang mewakili negara German, Switzerland, Austria dan Amerika Syarikat. Dan Dr. Med Barbara Hendel dari Amerika yang membuat kajian khusus tentang air dan garam kristal.
( Rujukan : Salt & Water The Essence Of Life).
Hasil Kajian mendapati bahawa Garam Kristal Asli yang dilarutkan dalam air yang bermutu dan tinggi phnya akan menghasilkan 1001 PENAWAR (Booster) untuk membantu menyembuhkan pelbagai penyakit berpunca dari masalah penghadzaman(digestion).
Semasa perang Dunia Kedua, Garam Kristal ini dianggap seperti Emas Putih.

Didalam Islam pengambilan Garam (Kristal bukan garam laut, kerana garam laut tinggi Sodium dan Nitrium) sebelum dan selepas makan amat digalakkan oleh Rasulullah saw seperti dialog antara Saidina Ali dengan Rasulullah saw:

Ya Rasulullah, bagaimana saya dapat menjaga kesihatan saya..?
Pertama : Makanlah sedikit Garam (Kristal) sebelum kamu makan, kerana ia boleh menyembuhkan 60 jenis penyakit yang sukar diubati.
Kedua : Buah Tamar (Tiap hari 7 biji)
Ketiga : Buah Kismis (Tiap hari 21 biji)
Keempat : Tamar Rutop. ( Memulihkan tenaga)
Kelima : Jangan banyak hutang.


Ujian telah dibuat keatas ribuan pengguna sejak tahun 1996 terbukti larutan kristal ini amat berkesan.
Bagi meningkatkan keberkesanannya membantu merawat dan menyihatkan kesihatan manusia serta kehidupan, kaedah Islam diperkenalkan dengan memasukkan bacaan ayat-ayat suci (syifa), selawat, doa dan solat hajat kedalam ketulan Kristal (dalam hukum fizik dipanggil pemindahan tenaga ).

Ketulan Kristal ini kemudian dilarutkan dalam air Zam Zam 100% (kehebatan air Zam Zam tidak dapat dinafikan lagi seperti sabda Rasulullah yang bermaksud. “Sebaik baik air atas muka bumi adalah air Zam Zam, ianya mengenyangkan dan menyembuhkan penyakit” - dari Sahih Al Bukhari dan Muslim).

Dengan gabungan 3 kaedah ini kita berusaha dan mencuba meningkatkan tahap kesihatan. Produk ini hanyalah satu Peantara namun yang Maha Mengetahui hanyalah ALLAH S.W.T tp tak salah jika kita berusaha utk diri sendiri InsyaAllah segalanya dengan izin ALLAH S.W.T.


Thursday, September 15, 2011

Bulan Sept yg menyakitkan.

Emmmm sakit sungguh bulan sept ni huhuhu mcm2 kisah jd dekat hidup aku. Mananya dengan masalah keluarga (abah), mak sakit n dah start dialisis, kuarga Mr Huby aku 2 org buat pembedahan, sorg anak saudara masih di sekolah tadika dan abang ipar aku lg setahun nak pencen. masing2 buat opret jantung. masalah kerja tak payah cakap la. aku pelik betul dengan manusia ni. Ada jer yg tak puas hati. aku tak paham betul la. Napa la mrk2 tu nak marah aku pulak. setahu aku, aku keluarkan memo je. Memo bererti pemberitahuan bukan aku keluarkan surat tunjuk sebab pun. ni sampai g jumpa bos ngadu2 pasal memo yg aku keluarkan. Apa cer???? ingt aku ni per bodoh ker? tak pun gila kuasa ker? memo tu bos yg suruh buat, bos yg cek, bos betulkan lg ayat aku tu. So maknanya apa yg aku taip tu, apa yg bos nak. aku ni meminjamkan nama, jawatan dan tandatangan. dan aku tak nampak apa salahnya pd memo aku tu. Apa pasal nak marah kat aku pulak. Klu betul nak marah, marah la dekat bos tu. Aku cuma peantara yg menjalankan tugas. Tak baca ker sblm aku tandatangan tu ada ayat "SAYA YANG MENURUT PERINTAH" tah apa2 tah. Aku ni dah cukup sabar kerja dengan org yg ...... jgn hilangkan sabar aku. Aku tak nak jd mcm aku dulu. Kerja sekang ni banyak mencabar bukan dr segi klien aku tp dr staf aku yg lain. Ini la akan jd klu terlalu dimanjakan, dah tak boleh nak usik ckit. Padahal bukan pe pun memo yg bos suruh aku buat bukan SURAT TUNJUK SEBAB pun. mcm tak de otak nak pakai ker? sentiasa nak fikir negetif. (Opps terlebih sudah) geram punya pasal. Yg lg aku tak paham, org yg tak dapat memo tu yg jumpa bos g ngadu pasal memo aku tu. Pada mulanya aku mmg tlg bos taipkan memo tu, atas nama bos dan tandatangan bos. Aku ni ORG SURUHAN JER LEBIH KURANG CM PENCACAI GAK LA. Tp bos ckp suruh guna nama aku dan aku sain sbb selalu guna nama akak pentadbiran ataupun bos mrk2 ni buat tak tahu jer. Aku ulang semula ya. Aku ni, "SAYA YANG MENURUT PERINTAH" so klu nak marah beriya2 pun marah la dekat bos. Aku rasa ayat yg aku buat cukup jelas dan tak de unsur2 kurang ajar pun. sbb ayat tu bos yg tapis, ayat ditapis dan dibetulkan selepas bos selesai solat masa tu (kira ayat2 org beriman la tu hahahah). Aku mmg tak faham dengan dia org semua la. Nak mcm mana lg tah! dapat bos baik pun tak bersyukur. Aku dah penat dan malas nak cover2 lg sblm ni bila kami meting dengan pengarah, kami2 ni selalu jer back up mereka2 tu lepas ni klu pengarah tnya aku nak terus terang jer apa sipolan2 buat masa kerja. Biar mrk rasa apa yg bos rasa. Aku jgn diajar kerja cara jahat sbb aku ni kerjanya lg jahat. Tp jahat2 aku kerja pasti beres dan mengikut terma dan syarat. Seboleh2nya aku nak gaji aku tu halal. Emmmm tah la dunia2 kita ni kerja dengan org bukan mesin. Doa2 org terinaya selalunya makbul. Banyak dah aku lihat. Pk2 dan Renung2kan la ya.

Tuesday, September 13, 2011

Emmm ari ni kerja petang so pagi ni blh la melakukan rutin2 harian rasa mcm dah lama tak masak istimewa utk Mr Huby. So ari ni aku masak ketam masak lemak cili api heheheh disebabkan aku tak berapa chat so deria rasa tertutup Mr huby la kn rasa masakan tu. So sejuk hati bila dia kata "ok, sedap" heheheh ngah tgu deria rasa sorg lg akak aku ni ha Sis Yuslina mcm mana la huuhuhu. G keje kang kena bawak ckit. Mlm ni ada program bersama klien harap2 semuanya ok la. Semalam legi hati aku kes yang menyesakkan otak yg dah jatu ditimpa tangga pastu kena timpa pulak batu bata huhuhu kesian tgk Kak Yati. Mula aku nak naik hangin gak tp bila akak merangkap Bos aku ckp kita tak rasa sbb tu kita blh ckp n marah. Dia yg rasa n tanggung huhuhu terbuka otak aku ni kejap terus aku banyak2 bersabar. Btw semua dan setel cos JKM & Polis dah memberi kerjasama yg amat2 aku hargai.

Emmm dlm2 pening kepala ni aku n Mr Huby blh gak layan movie kat wayang hheheh. Lepaskan tekanan jiwa. em kami tgk Citer Final Destination 5 huhuhu ngeri sungguh ceritanya. kemalangan yang terjadi di sebuah jambatan. Berlatarkan 12 tahun selepas kejadian pertama di pesawat, Sam Lawton (D’Agosto) mendapat “bayangan” mengenai keruntuhan sebuah jambatan yang mengorbankan banyak jiwa.
Semua kemalangan yang terjadi tersusun seperti yang dilihat dalam gambarannya. Hal tersebut membuatkan Sam panik yang meminta semua orang menyelamatkan diri. Walaupun mimpi buruknya itu tidak menjadi kenyataan, Sam berjaya menyelamatkan diri bersama tujuh rakan sekerja termasuk teman wanitanya Molly.Walaupun terselamat, kelegaan itu tidak lama kerana mereka bakal menghadapi kematian mengikut giliran masing-masing. Kumpulan remaja yang tidak dapat lari daripada takdir kematian, namun mereka mempunyai pilihan dengan mengambil nyawa orang lain untuk menyelamatkan diri. Hahahah tp last sekali semua mati gak.


Pastu kami tgk cita Hantu bonceng. Heheheh cita mesti tgk la, lawak abis heheheh. Cerita mengisahkan Amran seorang budak Delivery yang gemar berlumba secara haram motor Drag. Satu hari selepas memenagi satu perlumbaan, Amran telah di hadiahkan seorang Bohsia bernama Maya sebagai habuan perlumbaan. Malang tidak berbau, di ketika Amran hendak membawa bohsia yang memboncengnya itu keluar dari port, mereka telah kemalangan dan Bohsia tersebut mati ditempat kejadian.
Sejak kejadian itu Amran sering diganggu dengan hantu Maya yang meminta Amran sempurnakan mayatnya. Amran cuba mendapat bantuan kawan karib nya Kunyit untuk membantunya menjejak keluarga Maya yang sehingga kini masih menjadi misteri setelah Halimaton kekasih Amran seorang jururawat enggan membantu Amran sebab marahkan atas kecurangan Amran terhadapnya.
Berbagai cara Amran lakukan untuk menyelesaikan gangguan daripada Maya itu. Dari berjumpa bomoh hinggalah ke seorang ustaz. Tanpa Amran sedari dia mula berubah menjadi seorang yang lebih baik dan mula menginsafi atas kelakuan buruknya sebelum ini.
Halimaton mula menerima semula Amran setelah melihat perubahan positif padanya. Tapi tanpa diduga Ayu muncul dalam hidup Amran.Hehheh selebihnya ko org tgk sendiri ya.

last movie aku tgk cita cars 2 emmm fun la juga tp klu utk yg meminati cita karton ianya mmg tak membosankan la. Ala2 SpongeBob SquarePants la hehehh aku minat SpongeBob SquarePants
heheheh bes sgt2 sbb penat bekerja & tekanan yg dialami Mr huby layan jer aku sbln sampai 3 movie heheheh 

yang penting kita enjoiiiiii!!!!!!!!!!!