Thursday, September 15, 2011

Bulan Sept yg menyakitkan.

Emmmm sakit sungguh bulan sept ni huhuhu mcm2 kisah jd dekat hidup aku. Mananya dengan masalah keluarga (abah), mak sakit n dah start dialisis, kuarga Mr Huby aku 2 org buat pembedahan, sorg anak saudara masih di sekolah tadika dan abang ipar aku lg setahun nak pencen. masing2 buat opret jantung. masalah kerja tak payah cakap la. aku pelik betul dengan manusia ni. Ada jer yg tak puas hati. aku tak paham betul la. Napa la mrk2 tu nak marah aku pulak. setahu aku, aku keluarkan memo je. Memo bererti pemberitahuan bukan aku keluarkan surat tunjuk sebab pun. ni sampai g jumpa bos ngadu2 pasal memo yg aku keluarkan. Apa cer???? ingt aku ni per bodoh ker? tak pun gila kuasa ker? memo tu bos yg suruh buat, bos yg cek, bos betulkan lg ayat aku tu. So maknanya apa yg aku taip tu, apa yg bos nak. aku ni meminjamkan nama, jawatan dan tandatangan. dan aku tak nampak apa salahnya pd memo aku tu. Apa pasal nak marah kat aku pulak. Klu betul nak marah, marah la dekat bos tu. Aku cuma peantara yg menjalankan tugas. Tak baca ker sblm aku tandatangan tu ada ayat "SAYA YANG MENURUT PERINTAH" tah apa2 tah. Aku ni dah cukup sabar kerja dengan org yg ...... jgn hilangkan sabar aku. Aku tak nak jd mcm aku dulu. Kerja sekang ni banyak mencabar bukan dr segi klien aku tp dr staf aku yg lain. Ini la akan jd klu terlalu dimanjakan, dah tak boleh nak usik ckit. Padahal bukan pe pun memo yg bos suruh aku buat bukan SURAT TUNJUK SEBAB pun. mcm tak de otak nak pakai ker? sentiasa nak fikir negetif. (Opps terlebih sudah) geram punya pasal. Yg lg aku tak paham, org yg tak dapat memo tu yg jumpa bos g ngadu pasal memo aku tu. Pada mulanya aku mmg tlg bos taipkan memo tu, atas nama bos dan tandatangan bos. Aku ni ORG SURUHAN JER LEBIH KURANG CM PENCACAI GAK LA. Tp bos ckp suruh guna nama aku dan aku sain sbb selalu guna nama akak pentadbiran ataupun bos mrk2 ni buat tak tahu jer. Aku ulang semula ya. Aku ni, "SAYA YANG MENURUT PERINTAH" so klu nak marah beriya2 pun marah la dekat bos. Aku rasa ayat yg aku buat cukup jelas dan tak de unsur2 kurang ajar pun. sbb ayat tu bos yg tapis, ayat ditapis dan dibetulkan selepas bos selesai solat masa tu (kira ayat2 org beriman la tu hahahah). Aku mmg tak faham dengan dia org semua la. Nak mcm mana lg tah! dapat bos baik pun tak bersyukur. Aku dah penat dan malas nak cover2 lg sblm ni bila kami meting dengan pengarah, kami2 ni selalu jer back up mereka2 tu lepas ni klu pengarah tnya aku nak terus terang jer apa sipolan2 buat masa kerja. Biar mrk rasa apa yg bos rasa. Aku jgn diajar kerja cara jahat sbb aku ni kerjanya lg jahat. Tp jahat2 aku kerja pasti beres dan mengikut terma dan syarat. Seboleh2nya aku nak gaji aku tu halal. Emmmm tah la dunia2 kita ni kerja dengan org bukan mesin. Doa2 org terinaya selalunya makbul. Banyak dah aku lihat. Pk2 dan Renung2kan la ya.

3 Comments:

cikgu siti hazreen said...

curi tulang, xbuat kerja, ni dah jadi macam biasa dah arai...aku pun tengok dengan mata kepala aku sendiri...tu yang dibangkitkan soal dapat bonus, sbb yang curi tulang, xbuat kerja ni selalunya pekerja sektor awam...

zuhanif said...

emmm tu la reen mrk tak pk agaknya halam dan haram pendapatan mereka klu tak jalankan tugas dengan sempurna. tak per la Allah maha mengetahui segalanya.

cikgu siti hazreen said...

aku terfikirlah, bila lah diorang ni nak sedar-sedar? makan gaji buta je wehhh...aku rasa perlu juga diadakan penstrukturan semula sebab, ramai orang bekerja di suatu bahagian, itu yang dorang tak tahu nak buat kerja apa...lepas tu curi tulang