Wednesday, September 15, 2010

EMMM TAK TAU DAH NAK BUAT APA!

Emmmm smlm dpt pangilan tel waktu kerja. tak terduga dgn apa yg bakal didengar n bakal dihadapi. Penat la asyik nak menjaga hati org, hati kita sapa nak jaga? org semau ingat kita ni hidup senang jer agaknya sekarang ni. tah apa2 tah. malas nak layan blh tak? cara cakap mcm besar sangat jer apa yang telah dibuat dalam hidup seseorang tu tp sebaliknya. kenapa tak pernah nak memahami? ingin sekali aku melarikan diri dan menjalani kehidupan sendiri menyelesaikan masalah sendiri yg bertimpa2 ni tak siapa pulak nak ambik tahu. Menyampah sgttttttt....... selama ni apa jer yg dilakukan utk kebaikkan? sampai segelintir org mengatakan "selama ni, tak pernah pun dia campakkan perbelanjaan membesarkan, dah besar nak diambil pula." emmm segala apa yang terjadi sekarang ni semuanya berpunca dari diri dia sendiri. dia yang menjadikan antara darah daging bertengkar, dia yang mengajar semuanya jd bergini. dia yang melarikan diri dan lari dari tanggungjawab. aku mmg dah malas nak layan semuanya lantak la apa nak jd. ikutkan hati klu diberikan pilihan aku nak pilih sendiri kehidupan aku. tp aku tau apa yang telah DIA tentukan ada hikmahnya. Apa yang penting sekarang ni syurga aku di bawah tapak kaki suami. Ya Allah Ya Tuhan ku, KAU kuatkan la semangat aku menghadapi semuanya dan segala apa yang bakal atau akan aku lalui nanti. semoga segalanya membawa kesedaran dalam diri semua org dah semoga segalanya bakal dibuka olehNYA. Aku insan yang lemah. Wahai hati bersabarlah, kuatlah dikau menghadapi segalanya.


4 Comments:

Miss Nurul said...

ape cite kak?

zuhanif said...

huhuhuhu panjang citanya faz huhuhuhu ym la klu senang huhuhuhu

cikgu siti hazreen said...

byak sabar yer arai :)

zuhanif said...

emmm tq rin, skrg ni ok ckit cos sibuk dgn kerja so tak pk2 sgt. ari cuti pun keje ni huhuhu. ketua pengarah nak dtg ujung bln ni so report kn lengkap huhuhuhu