Friday, December 3, 2010

MUSIM WAYANG!

Emmmm baru2 ni dapat tiket wayang free dr member yg kerja AKPK 1 tiket utk 2 org n kami dpt 2 tiket. Emmm 1 tiket dah sah-sah la aku n huby punya n 1 tiket lg ayong yuslina n bro rony hehehhe btw depa semua mmg bes hehheheh aku n huby biasalah tgk wayang kn fokus cos menghayati la konon heheheh. kami tg cerita SKYLINE bes gak cuma penghujung pada aku penghujungnya tak sampai hujung heheheh maybe pengarah dia nak buat siri yang ke dua agaknya. ceritanya lebih kurang mcm ni la hheheheh


Film Skyline yang ditulis oleh Joshua Cordes dan Liam O'Donnell berkisar tentang infasi mahluk asing ke bumi. Sebuah idea yang klasik, namun sekali lagi film yang diarahkan oleh duet bersaudara Colin Strause dan Greg Strause sangat layak untuk disaksikan.

Dalam Film SKYLINE, Cerita bermula saat Jarrod (Eric Balfour) dan kekasinya Elaine (Scottie Thompson) datang ke Los Angeles untuk menghadiri pesta ulang tahun sahabatnya, Terry (Donald Faison). Sebuah cahaya aneh menghampiri apartemen milik Terry. Cahaya berwarna biru yang mampu menarik perhatian siapapun yang menatapnya untuk mengikuti arah sinar itu. Cahaya menyilaukan mata dan mampu mengangkat mereka yang menantangnya ke udara dan menghilang tanpa jejak. 

Jarrod yang sempat menatap cahaya itu nyaris saja terbawa jika tidak segera ditolong oleh Terry. Keanehan di seluruh tubuh Jarrod segera timbul setelah kejadian itu. Satu persatu penduduk kota Los Angeles dihisap oleh cahaya yang ternyata berasal dari sebuah kapal induk besar milik mahluk tak dikenal. Kapal induk itu juga mengeluarkan pesawat tempur dan mahluk aneh yang bertugas menculik satu per satu korbannya.

Kekuatan dari Skyline adalah efek yang ditampilkan, Joshua Cordes dan Strause bersaudara adalah salah satu animator ulung di Hollywood. ketiganya pernah bekerjasama menangani animasi dalam film Avatar dan 2012, dua film yang tidak perlu ragukan lagi kualiti animasinya. Ditambah ledakan-ledakan besar yang menegangkan dan aksi perlawanan dari angkatan udara Amerika Serikat terhadap makhluk-makhluk tersebut. 
 so far kami akan tgu sambungan cerita ni yg last yang paling bes adalah jarrod walaupun dah jd makhluk yg hodoh ttp sayang n selamatkan kekasihnya kerana kekasihnya mengandungkan zuriat mereka huhuhu.


so semalam balik kerja huby ambil terus gi Jusco ambil hadiah hari jadi heheheh n beberapa keping majalah. balik tu singgah warung 'Pak beb' beli satih rupanya pak beb dah tak keje ctu lg. balik guma siap2 terus ke city square beli tiket wayang filem 'NYANGKUNG' heheheheh ceritanya mmg bes mula2 dah gelak sakan semua satu panggung. tiket pukul 10.35 mlm pun ramai lg heheheh.

So 'Ngangkung’ adalah satu perbuatan memuja nombor ekor dengan membawa ‘barang’ untuk dipuja oleh bomoh. Barang tersebut haruslah sesuatu yang susah untuk didapati seperti keris lama, syiling lama dan sebagainya. Filem ngangkung mengisahkan Azim, seorang pemandu lori yang hidup sederhana di sebuah perkampungan pinggir bandar bersama isteri, Suri dan anak perempuannya. Azim mempunyai dua orang kawan baik iaitu Tasnim dan Wan. Tasnim dan Wan memang merupakan ‘kaki ekor’ dan aktiviti mereka memang diketahui oleh isteri masing-masing.Azim yang pada asalnya tidak pernah menghiraukan aktiviti rakan-rakannya akhirnya terpengaruh juga kerana desakan dan kesempitan hidup. Ditambah pula dengan kejayaan Tasnim mengubah gaya hidup setelah berjaya memenangi nombor ekor hasil ngangkung.
Bermula dengan hanya untuk melihat, kian hari Azim semakin seronok mengikut Tasnim dan Wan walaupun secara senyap tanpa pengetahuan Suri. Pelbagai cara dan berbagai jenis bomoh mereka jumpa demi mendapatkan nombor untuk mereka beli. Pelbagai kejadian seram dan lucu terjadi sepanjang mereka mengangkung. Perubahan ketara dalam hidup Azim berlaku apabila dia terlibat secara lebih serius sehingga mengabaikan keluarga akibat taksub untuk mendapatkan nombor ekor. Begitu juga dengan Tasnim dan Wan. Sehingga satu hari berlaku kejadian yang benar-benar mengubah hidup mereka. hehehe mmg wajib tonton cerita ni heheheh tag linenya Tok… Anak cucu mintak nombor ekor boleh? hehehhehe.

balik dari wayang terug g makan yong taufu kat lg pasir tempat biasa aku n huby lepak heheheh. emmm n yg paling seronok Nyangkung ni kuar masa bday aku heheheh.


0 Comments: